Masjed Soleyman مسجدسلیمان

Samstag, 4. November 2006


کوگ تاراز بگوین چینو نناله مو دلم کم طاقته نه چی هرساله

کوگ تاراز بگوین چینو نخونه مو دلم کم طاقته جلدی گِره بهونه



استاد بهمن علاء الدین (مسعود بختیاری) مروارید بی همتای موسیقی لری درگذشت٬ زندگی و آثار این خواننده خوش نوا و آهنگ ساز توانمند نقطه اوج موسیقی ایل بختیاریست.

بهمن علاءالدین که در دنیای هنر بیشتر به مسعود بختیاری نامور شده است در ۲۰ مهر سال ۱۳۱۹ به دنیا آمد...

وی که صدای اشنایش سالها به موسیقی بختیاری رونقی داده بود در شامگاه پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۵ پس از سکته قلبی دیده از جهان فروبست.

مسعود بختياري دوران دبستان را در مدرسه " فردوسي" و دوران دبيرستان را در دبيرستان " اميركبير" مسجدسليمان سپري كرد. علاءالدين پس از سال‌ها خدمت در آموزش و پرورش و تدريس در مدرسه‌هاي باغملك و مدرسه راهنمايي "ماندانا" (شهيد شجرات) اهواز در مهرماه سال 73 بازنشست شد و سال 79 از خوزستان به كرج نقل مكان كرد. او بر مقام‌هاي موسيقي بختياري و آوازهاي بختياري به‌طور كامل مسلط بود و همه شعرها، تصنيف‌ها و ملودي‌هاي موجود در آثارش ساخته‌ي خود اوست. آلبوم‌هاي "مالكنون"، "هيجار"،" تاراز"، "برافتو" و " آستاره" از آثار اوست.

وي چندي پيش پس از مدتي بستري بودن در بيمارستان، در گفت‌وگويي با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ترجيح داد درباره‌ي خود و موسيقي بختياري سخني نگويد؛ چراكه معتقد بود بازنشسته شده‌ است.

از جمله آثار مسعود بختیاری عبارتند از: بوين حالا، دست به يك دادن، جون سي يك دادن، چنده آسونه،بوين حالا، وختي با يك بوويم، روندنه دشمن، چنده آسونه ديه شوتار، سي ديدن صو، تي به ره منشين، ايبرت خو، حالا ايتري، دي نگو نترم، خوت وري به بدر آو، بياو چي افتو

Keine Kommentare: